Voorwaarden onderhoudsabonnement

Deze voorwaarden zijn van toepassing voor alle klanten die een abonnement hebben op fiets onderhoud bij Fietsjouwmaker.

 

Omgang met jouw fiets

Ik ga zeer zorgvuldig om met jouw fiets en verwacht daarom ook enige mate van aandacht voor je eigen fiets. Dat wil zeggen:

-Jouw fiets wordt liefst zo veel moglijk binnen gestald (van veel buiten staan slijten diverse onderdelen snel)

-Wanneer jouw fiets erg vuil is kan het verstandig zijn deze even een keer schoon te maken, wanneer je een jaar lang met een erg vieze fiets rond rijdt is dit niet bevorderlijk voor de levensduur.

Onderdeel van het abonnement

Als onderdeel van jouw abonnement krijgt jouw fiets minimaal 1 keer per jaar een grote onderhoudsbeurt. Daarnaast is ook onderhoud inbegrepen als dit extra nodig is, bijvoorbeeld als de fiets een keer kapot is, of je graag iets witl veranderen aan de fiets. Hierbij hanteer ik een “eerlijk gebruik beleid”, als je elke maand een nieuw stuur wilt kan ik kosten in rekening brengen.

Waar gewerkt wordt

Het komt voor dat (zeker bij oudere fietsen) bij demontage van een bepaald onderdeel schade ontstaat. Als een onderdeel erg oud is, of slecht onderhouden, dan kan de fiets op zich nog wel functioneren. Wanneer het onderdeel toch gedemonteerd moet worden, bijvoorbeeld voor noodzakelijk onderhoud van andere onderdelen, kan het voorkomen dat het oude onderdeel niet meer bruikbaar is. De arbeidskosten van het vervangen van alle benodige onderdelen zijn onderdeel van het abonnement, de kosten van de onderdelen zelf worden separaat in rekening gebracht. 

Zo snel als mogelijk

Ik geef een garantie dat zonder extra arbeidskosten jouw fiets altijd in topconditie is. Het kan echter voorkomen dat onderdelen moeilijk te krijgen zijn, of er hele specifieke kennis nodig is voor bepaalde reparaties. Ik kan om deze redenen geen garantie geven op de duur van een reparatie, maar kan alleen beloven dat ik alles doe om jouw fiets zo snel mogelijk weer helemaal klaar te maken.

Altijd een oplossing

Elk probleem met een fiets is oplosbaar, het enige wat nodig is zijn de juiste onderdelen en arbeidstijd. Als onderdeel van het abonnemnent zal ik altijd voorkomende problemen oplossen, ook als dit meer tijd kost. Ik zal echter in geen geval abonnementskosten restitueren.

Bij sommige hardnekkige problemen (een mysterieuze piep of kraak, een irritante tik) kan het nodig zijn om eens samen een rondje te fietsen, ook kan het nodig zijn om bepaalde onderdelen te vervangen hoewel deze formeel gezien nog niet aan vervanging toe zouden zijn.